Melding: Dit is een Demo versie, afdrukken, importeren of exporteren is niet mogelijk
De licentiegegevens zijn niet correct ingegeven. Raadpleeg de licentiebrief of licentie e-mail die u ooit bij het product hebt ontvangen. Het gaat om de naam van de organisatie, de vestigingsplaats en de licentiecode (nummer). Deze dienen EXACT te worden overgenomen (kopiëren/plakken). let hierbij op punten, wel of geen spaties (ook aan het eind van de invoer) en hoofdletter gebruik.
Corrigeren van de licentiegegevens gaat als volgt:
Open PC Leden.
Klik in menu op: Hoofdfuncties -> Systeembeheer -> Diverse instellingen en kies tabblad Licentie.
Vul Naam, Plaats, Licentienummer(code) in volgens brief/e-mail.
Klik op OK.
Sluit PC Leden af.
Open PC Leden.
U kunt nu afdrukken en exporteren etc.
N.B.: U kunt uw licentie gegevens opvragen via: Opvragen licentiegegevens.
Melding: Invalid file name
Deze foutmelding betekent dat PC Leden de back-up niet kan wegschrijven.
Bij het aanmaken van nota’s maakt PC Leden namelijk altijd eerst een back-up.
Gebruikt u een extern medium waar u de back-up naar toe laat wegschrijven? Zo ja, dan heeft u dat extern medium niet aan de computer aangesloten.
Sluit het medium aan en herhaal opnieuw de stappen van het aanmaken van nota’s. Zo nee, dan lost u dit als volgt op:
Open PC Leden.
Klik in menu op: Hoofdfuncties -> Backup -> Backup aanmaken.
U zult dan dezelfde foutmelding krijgen, die klikt u weg.
In het scherm om een back-up aan te maken zal een leeg veld staan.
Hier moet u met behulp van de bladeren knop (met de drie puntjes) zoeken naar de map PCLeden7.x.x.\backup  en deze instellen/kiezen.
Maak nu een back-up.
U kunt nu weer nota’s aanmaken.
Handleiding PC Leden versie 7
PC Leden kent een volledige geïntegreerde handleiding. Drukt u als u PC Leden hebt geopend op de functie toets F1 of ga naar de Help functie. Hier vindt u op veel vragen een antwoord. Een korte versie van de handleiding kunt u ook openen via Windows Start-knop -> Alle programma’s -> PC Leden 7.x -> Manual PC leden.
Werkt PC Leden versie 7 ook onder Windows 11 ?
PC Leden 7 werkt zo wel onder Windows 11 als onder Windows 7 & 10.
Waar kan ik mijn Incassant ID terugvinden ?
Uw Incassant ID kunt u o.a. terugvinden in het Incassobestand. U kunt het Incasso ID opvragen bij uw bank of opzoeken via de website SEPAtool.nl: https://www.sepatool.nl/wat-is-mijn-incassant-id.php.
U heeft hiervoor wel uw KvK-nummer nodig.
Verplicht inloggen na installatie nieuwe versie PC Leden
U kunt eerst inloggen als beheerder. Bij gebruikersnaam voert u in: BEHEERDER (het wachtwoord laat u leeg). Vervolgens verwijdert u via Hoofdfuncties -> Systeembeheer -> Gebruikersbeheer alle gebruikers behalve de BEHEERDER. U sluit PC Leden hierna af. Na starten van PC Leden zou de foutmelding verdwenen moeten zijn. Eventueel maakt u hierna via Hoofdfuncties -> Systeembeheer -> Gebruikersbeheer nieuwe gebruikers aan.